• Personal 30.12.2008 No Comments
    MERRY CHRISTMAS 2008!!


    halo halo halo.. sekian lama telah tidak terupdate blog g.. dikarenakan tidak adanya waktu bagi g selama liburan ini untuk blogging.. gak sempet ey.. hahaha. oke. mumpung masih belom terlalu lewat lama.. g pengen ucapin MERRY CHRISTMAS 2008!! buat semua yang merayakan dan memeriahkannya.. semoga berkat natal dari Tuhan menyertai kita semua.. 🙂

    ngomong ngomong natal.. penasaran gak sih.. kenapa kalo natal itu.. identik dengan Pohon Natal? pada tau gak sih.. sebenernya.. sejarah dari Pohon Natal yang sering kita liat keindahannya waktu natal selama ini? g sendiri masih penasaran beberapa waktu lalu.. dan akhirnya g googling aja deh.. dan.. g ketemu hasilnya, nih.. g mo berbagi sedikit info.. sejarah dari Pohon Natal yang identik dengan perayaan natal jaman skarang:

    Why do we have a decorated Christmas Tree? In the 7th century a monk from Crediton, Devonshire, went to Germany to teach the Word of God. He did many good works there, and spent much time in Thuringia, an area which was to become the cradle of the Christmas Decoration Industry.

    Legend has it that he used the triangular shape of the Fir Tree to describe the Holy Trinity of God the Father, Son and Holy Spirit. The converted people began to revere the Fir tree as God’s Tree, as they had previously revered the Oak. By the 12th century it was being hung, upside-down, from ceilings at Christmastime in Central Europe, as a symbol of Christianity.

    The first decorated tree was at Riga in Latvia, in 1510. In the early 16th century, Martin Luther is said to have decorated a small Christmas Tree with candles, to show his children how the stars twinkled through the dark night.

    http://www.christmasarchives.com/trees.html


    itu gambar diatas kalo yg g mengerti dari cerita diatas.. berarti ini gmbar pohon natal yang pertama.. kecil ya ? coba bandingin dengan yang sekarang.. udah jauh lebih indah.. bagus dan menarik hahaha.. yaudah segini dulu aja yah.. MERRY CHRISTMAS 2008!!

    Tags: , , , , ,